8 клас




Мігель де Сервантес. Проект "Енциклопедія"


ДОН КІХОТ І САНЧО ПАНСА (ХУДОЖНІЙ ФІЛЬМ)



ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ЗА РОМАНОМ М. СЕРВАНТЕСА " ДОН КІХОТ"


Тема: «Мігель де Сервантес Сааведра»

1.Сервантес є письменником:
   А) італійським;
  Б) іспанським;
   В) англійським.
2.Творчість Сервантеса належіть до епохи:
   А) Античності;
   Б) Середньовіччя;
   В) Відродження
3. Роман Сервантеса «Дон Кіхот» є:
   А) лицарським романом;
   Б) пародією на лицарський роман;
   В) пародією на історичний роман.
4. Мету своїх мандрів Дон Кіхот визначив як:
А) допомогу усім знедоленим;
   Б) написання лицарського роману;
   В) складання історії Іспанії.
5.Люди, яких зустрічав мандрівний лицар , вважали його:
   А) героєм;
   Б) божевільним;
   В) захисником знедолених.
6. Дон Кіхот потрапляв у кумедні та печальні ситуації, тому що:
   А) занадто зухвалий;
   Б) не знав правил поведінки;
   В) реальні речі вважав зачарованими.
7. Образ лицаря Сумного Образу Дон Кіхота є:
   А) типовим;
   Б) вічним;
   В) давнім.
8.Санчо Панса є втіленням здорового:
   А) тіла;
   Б) глузду;
   В) духу.
9.Скільки персонажів у романі «Дон Кіхот»?
   А) 600;
   Б) 450;
   В) 660.
10.Де була розпочата робота над «Дон Кіхотом»?
   А) в армії;
   Б) у полоні;
   В) у в’язниці.
11. За кількістю перекладів роман «Дон Кіхот » поступається лише…
   А) «Пісні про Роланда»;
    Б) Біблії;
   В) «Божественній комедії».
12.Укажіть, які заняття були для Дон Кіхота найулюбленішими:
   А) рицарські турніри;
   Б) читання рицарських романів;
   В) полювання.


ВІДЕОУРОК " МИСТЕЦТВО БАРОКО"

ВІДЕОУРОК " ДОБА БАРОКО"


ТЕСТИ . ТВОРЧІСТЬ ДЖ. ДОННА

ВІДЕОУРОК. КЛАСИЦИЗМ.




МОЛЬЄР. ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ


"МІЩАНИН - ШЛЯХТИЧ" (СПЕКТАКЛЬ)


ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ. Ж. Б. МОЛЬЄР


             Проект "Енциклопедія"  Гомер     

Проект "Енциклопедія". Сапфо.   


                           

Проект "Енциклопедія". Карл Великий.


Перевір себе


Тема «Національна література у всесвітньому літературному процесі»

1. Що оспівує В. Вордсворт у сонеті «До прекрасного»?
   А) природу;
   Б) мистецтво;
   В) кохання;
   Г) Всесвіт.
2. Яке походження має Коран?
   А) давньогрецьке;
   Б) давньоіндійське;
   В) давньоарабське;
   Г) давньоєврейське.
3. Укажіть імя одного з творців Нового Заповіту:
   А) Мойсей;
   Б) Іоанн;
   В) Соломон;
   Г) Ісайя.
4. Укажіть, коли були створені Веди:
   А) ХІІ ст.. до н.е.;
   Б) ІІ ст.. до н.е.;
   В) І тис. до н.е.;
   Г) ХІХ ст. н.е.
5. Що, на думку В.Вордсворта, здатне «вирвать мить із плину часу»?
   А) література;
   Б) література та живопис;
   В) усі види мистецтв;
   Г) музика.
6. Укажіть назву священної книги, в якій усі розділи, крім одного, починаються словами:  «В імя Аллаха милостивого, милосердного»:
   А) Старий Заповіт;
   Б) Новий Заповіт;
   В) Рігведа;
Г) Коран.
7. Як називається поступальний розвиток світової літератури від найдавніших часів до сьогодення?
   А) загальнолюдська література;
   Б) всесвітній літературний процес;
   В) світова література;
   Г) світове мистецтво.
8. Як називається сукупність літератур народів усього світу?
    А) світова література;
   Б) всесвітній літературний процес;
   В) національна література;
   Г) новий літературний процес.                                       
9. Укажіть, яке походження мають Веди:
   А) давньокитайське;
   Б) давньоіндійське;
   В) давньоєгипетське;
   Г) давньоскандинавське.
10. За яким принципом розміщені сури в Корані?
  А) від найдовших до найкоротших;
   Б) від найкоротших до найдовших;
   В) у хронологічному порядку;
   Г) за темами.
11. Що провіщується у Старому Заповіті?
  А) прихід Ісуса Христа на землю;
   Б) про діяння апостолів;
   В) про пророчі видіння майбутнього;
   Г) про боротьбу добра і зла і кінець світу.
12 Пятикнижжя Мойсеєве або Тора є складовою частиною:
   А) Нового Заповіту;
    Б) Старого Заповіту;
   В) Вед;
   Г) Корану.


Тема «Давньогрецька міфологія. Гомер.»

1. Який період охоплює доба Античності?
   А) VIIII ст. н.е.;
   Б) кінець ХІХ  - поч. ХХ ст. н.е.;
   В) X ст. до н.е. – V ст. до н.е.;
  D) XVIIXVIII ст. н.е.                                                        
2. Укажіть географічні межі античного світу:
   А) Єгипет, Мала Азія;
   Б) Балканський та Апеннінський півостріви;
   В) Вавілонія, Месопотамія;
   Г) Іранське нагір’є.
3. Укажіть ім’я одного з грецьких героїв, який здійснив 12 подвигів:
   А) Орфей;
  Б) Геракл;
   В) Тесей;
   Г) Персей.
4. Укажіть імя головного героя  фіванського циклу міфів:
   А) Ясон;
   Б) Одіссей;
   В) Ахілес;
   Г) Едіп.    

5. Який принцип є основою античної культури?
   А) аскетизм;
   Б) антропоцентризм;
   В) індивідуалізм;
   Г) зооморфізм.
6. Головний герой фіванського циклу міфів:
   А) Едіп;
   Б) Еней;
   В) Пенелопа;
   Г) Гектор.
7. У якому рядку всі герої належать до Троянського циклу міфів?
   А) Аспірт, Медея, Тесей;
   Б) Лай, Антігона, Іокаста;
   В) Менелай, Паріс, Потрокл;
   Г) Ясон, Ахіллес, Гектор.
8. Щит Ахілла викував:
   А) Геліоз;
   Б) Гермес;
 В) Гефест.
9. Що таке гекзаметр?
   А) найкоротший відрізок віршованого розміру;
   Б) трискладова стопа з наголосом на першому складі;
   В) пауза, яка ділить довгий віршований рядок;
   Г) шестистопний дактиль з паузою після другого складу 3 стопи.
10. Одіссей вибрався з печери Кіклопа за допомогою:
   А) коней;
   Б) корів;
   В) овець.
11. Імя героя поеми «Ілліада», якого стосується епітет «щоломосяйний»:
   А) Гектор;
  Б) Ахілл;
   В) Одіссей;
   Г) Агамемнон.
12. Хто такий Поліфем?
   А) герой Троянської війни;
    Б) кіклоп;
   Б) сліпий співець;
   Г) друг Одіссея.

Тема «Давньогрецька лірика»

1. На які різновиди поділяють давньогрецьку лірику?
   А) елегійну і ямбічну;
   Б) декламаційну і мелічну;
   Б) пісенну і декламаційну;
   Г) елегійну і хорову.
2. Укажіть одну з головних ознак давньогрецької лірики:
   А) автор переповідає про богів та їхній вплив на світ;
   Б) автор розповідає про якісь значні події з життя героя, народу;
   В) автор ідеалізує світ минулого;
  Г) автор намагається змалювати внутрішній світ людини.
3. Які поетичні твори в Давній Греції називалися ямбічними?
   А) вірші, написані ямбом;
    Б) жартівливі веселі вірші;
   В) вірші, що оспівували богів та героїв;
   Г) вірші, в яких виражені настрої смутку, журби.
4. Які поетичні твори називали елегіями?
   А) похвальні вірші, присвячені важливим історичним подіям та особам;
   Б) пісні, що співали під час роботи або дозвілля;
  В) вірші, написані елегійним двовіршем, у якому перший рядок – гекзаметр;
   Г) невеликі вірші на тему кохання.
5. Укажіть найвідоміших виконавців елегій та ямбів:
   А) Сапфо і Анакреонт;
   Б) Тіртей і Архілох;
   В) Сапфо і Архілох;
   Г) Анакреонт і Архілох.
6. У якому рядку позначені двоскладові розміри вірша?
   А) гекзаметр і пантаметр;
   Б) дактиль і анапест;
  В) ямб і хорей;
   Г) дактиль і ямб.
7. Яка провідна тематика творчості Тіртея?
   А) кохання;
   Б) життєві насолоди;
   В) патріотизм і мужність;
   Г) звеличення стійкості у змінах долі.
8. Хто наслідував поезії Анакреонта?
   А) Леся Українка;
   Б) Олександр Пушкін;
   В) Анна Ахматова;
   Г) Архілох.
9.Кому належіть провідний мотив твору стійкості в бою, відваги?
   А) Сапфо;
   Б) Тіртей;
   В) Анакреонт;
   Г) Архілох.
10. Чию долю детально змальовує Тіртей у поезії «Добро вмирати тому…»?
   А) нещасного поета;
   Б) воїна-зрадника;
   В) воїна-захисника.
11 Поет, засновник ямбічного жанру:
   А) Сапфо;
   Б) Анакреонт;
    В) Архілох;
   Г) Тіртей.
12. До кого звертається Сапфо в поезії «Барвношатна владарка…»?
   А) до Артеміди;
   Б) до Афіни;
   В) до Афродіти.

Тема «Античний театр. Давньогрецька трагедія»

 1. Укажіть ім’я бога, з яким пов’язують виникнення театру в Давній Греції:
   А) Апполон;
   Б) Зевс;
  В) Діоніс.
2. Що в перекладі з грецької означає слово «трагедія»?
   А) героїчна пісня;
   Б) сумна пісня;
   В) козлина пісня;
   Г) весільна пісня.
3. Укажіть ім’я драматурга, якого вважають «Батьком трагедії» класичної Греції:
   А) Евріпід;
   Б) Аристофан;
   В) Софокл;
   Г) Есхіл.
4. Антігона з трагедії Софокла є героїнею давньогрецьких міфів з:
   А) троянського циклу;
   Б) фіванського циклу;
   В) циклу про аргонавтів.
5. Намет для переодівання акторів:
   А) театрон;
   Б) орхестра;
   В) скене.   
6. Головний конфлікт у п’єсі Есхіла «Прометей закутий » відбувається між:
   А) Прометеєм і людьми;
   Б) Зевсем і людьми;
  В) Прометеєм і Зевсем.
7. Укажіть ім’я героя давньогрецької трагедії, яке відкриває галерею вічних образів у світової літературі:
   А) Едіп;
   Б) Прометей;
   В) Геракл;
   Г) Антігона.
8.У творчості драматурга Софокла головними є проблеми:
   А) моралі;
   Б) політики;
   В) історії.
9.У трагедії Софокла «Антігона» одну з пісень хору називають гімном:
   А) Зевсу;
   Б) людині;
   В)мистецтву.
10. Хто наказав замурувати дівчину живою у в’язницю?
   А) Едіп;
   Б) Креонт;
   В) Тіресій.
11.Давньогрецький театр став популярним, оскільки:
   А) уславляв богів;
   Б) був проявом демократії;
   В) був інструментом влади.
12.Кому належать слова з драми Есхіла «То ж я їм , дітям нетямущим, розум дав, я наділив їх мудрою розважністю…»?
   А) Прометею;
   Б) Зевсу;
   В) Гефесту.

Тема «Джованні Боккаччо»

1.Укажіть місце народження Джованні Боккаччо:
   А) Париж;
   Б) Флоренція;
   В) достеменно невідомо;
   Г) Неаполь.
2.Укажіть імя музи Боккаччо:
   А) Лаура;
   Б) Марія;
   В) Беатриче;
   Г) ім’я невідоме.
3. Визначте, що в перекладі з грецької означає «Декамерон»:
   А) «пятиденний»;
   Б) «новелістичний»;
   В) «щоденний»;
   Г) «десятиденник».
4. «Декамерон» був написаний у:
   А) 1353 р.;
   Б) 1453 р.;
   В) 1553 р.
5. Визначте, скільки новел вміщено в «Декамероні»:  
А) сто;
   Б) тисяча;
   В) сто десять.
6.Боккаччо вважається «батьком європейської…»:
   А) поезії;
   Б) новели;
   В) драми.
7. Вкажіть, протягом якого часу юнаки та дівчата розповідають оповідки в «Декамероні»:
   А) п’яти днів;
Б) десяти днів;
   В) ста днів.
8. Написання збірки «Декамерон» повязане з:
   А) зустріччю Боккаччо з Марією Аквіно у 1336 р.;
Б) епідемією чуми у Флоренції у 1348 р.;
   В) обранням Боккаччо до уряду Флорентійської комуни у 1340 р.
9. Оповідачі в «Декамероні» :
   А) сповнені печалі й жаху від трагізму життя;
Б) люблять життя у всіх його проявах;
   В) уникають реалій життя.
10 Уперше в «Декамероні» предметом художнього зображення постає:
   А) індивідуальна свідомість. Поведінка людини в повсякденних ситуаціях;
Б) почуття й поведінка людини у непередбачуваних обставинах;
   В) випробування людини богом.
11. Які художні прийоми використовує автор в «Декамероні»?
   А) метафора, гіпербола;
Б) парадокс і сатира;
   В) персоніфікація.
12. Жанр новели характеризує:
   А) гостра, напружена дія, несподіваний фінал;
   Б) наявність кількох сюжетних ліній;
   В) велика кількість другорядних персонажів;
   Г) складний, заплутаний сюжет.



Тема  «Петрарка, Боккаччо, Сервантес, Шекспір»

1.Петрарка був не лише поетом, але й …
 А) істориком;
   Б) художником;
   В) філософом.
2. Найзнаменитіший твір Петрарки:
А) «Книга пісень»;
   Б) «Нове життя»;
   В) «Лист до нащадків».
3. Петрарка мріяв про відродження:
   А) Флоренції;
   Б) Риму;
   В) Ареццо.
4.Кому присвячена збірка поезій «Канцоньєре»?
   А) Беатріче;
    Б) Лаурі;
   В) ДульсінеїТобоській.
5.У якому творі герой змагається з вітряками?
   А)»Божественна комедія»;
   Б) «Декамерон»;
   В) «Премудрий ідальго Дон Кіхот із Ламанчі».
6.Герої новел Дж. Боккаччо:
   А) вищі верстви суспільства;
   Б) нижчі верстви суспільства;
  В) люди різного соціального стану.
7. Своєрідність побудови «Декамерона» полягає у:
   А) поєднанні невеликих поем;
   Б)  це - оповідь романного типу;
  В) поєднанні невеликих прозових новел.
8.Розвязка в новелах Дж. Боккаччо:
  А) непередбачувана;
   Б) передбачувана;
   В) відсутня (відкритий фінал).
9. Клавдій, коли влаштував поєдинок Лаерта і Гамлета, мав за мету:
   А) посміятися над Гамлетом;
  Б) убити Гамлета;
   В) розважити королеву Гертруду.
10. Слова Гамлета «бути чи не бути» означають:
   А) жити чи не жити при королівському дворі;
Б) змиритися з долею чи повстати проти несправедливості,
   активно діяти, протистояти злу;
   В) кохати чи не кохати.
11. Символом гармонії у трагедії «Ромео і Джульєтта» є:
  А) кохання;
   Б) доля;
   В) влада.
12. У п’єсі В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта» кохання головних героїв протиставляється:
   А) релігійним традиціям;
   Б) ворожнечі сімей;
   В) соціальній нерівності.




  

Немає коментарів:

Дописати коментар